TÜİK'in 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması'na göre, Türkiye'deki internet kullanım oranı 2024 yılında yüzde 88,8'e yükseldi. Erkeklerde bu oran yüzde 92,2, kadınlarda ise yüzde 85,4 olarak kaydedildi. Ayrıca, son 12 ayda resmi makamların web sitelerinden veya uygulamalarından faydalanan bireylerin oranı yüzde 73,7’ye ulaştı. E-devlet hizmetlerini kullananların oranı ise 25-34 yaş grubunda en yüksek yüzde 92,1, 65-74 yaş grubunda ise en düşük yüzde 25,6 olarak görüldü.
İnternet üzerinden alışveriş yapanların oranı da arttı. 2024 yılı itibarıyla bu oran yüzde 51,7’ye çıktı ve erkeklerin yüzde 54,1’i, kadınların ise yüzde 49,3’ü mal ya da hizmet satın almak için interneti tercih etti. En çok tercih edilen ürünler arasında giyim, ayakkabı ve aksesuar yer alırken, kadınlar kozmetik ve sağlık ürünlerini, erkekler ise giyim ve gıda ürünlerini daha çok satın aldı.
Sosyal medya uygulamaları arasında ise WhatsApp, YouTube ve Instagram sırasıyla en çok kullanılan platformlar oldu. WhatsApp, kullanıcıların yüzde 86,2’si tarafından tercih edilirken, erkeklerde bu oran yüzde 89,5’e çıktı.