İlk olarak 1956 yılında bir konferansta ortaya atılan yapay zekâ terimi günümüzde sektör ayırt etmeksizin
oldukça popüler hale geldi. Robotlardan sürücüsüz araçlara, yüz ve ses tanıma teknolojilerinden sanal
asistanlara kadar çeşitli endüstrilerde adını duyduğumuz yapay zekânın sağlık sektöründe de popülerliği
artmaya başladı.
Geçtiğimiz günlerde AstraZeneca ve BenevolentAI, kronik böbrek ve idiyopatik pulmoner fibrozis
hastalıklarında yeni tedavi yöntemleri keşfetmek ve geliştirmek için yapay zeka ve makine öğrenimi
kullanmak üzere uzun süreli bir iş birliği başlattıklarını duyurdu. Yapılan iş birliğiyle kronik böbrek hastalığı ve
idiyopatik pulmoner fibrozis hastalıklarına karşı potansiyel yeni ilaçlar keşfetmek için makine öğrenme
veyapay zekânın gücünden yararlanacak.
Teknoloji devi Google ise, yapay zeka sisteminin, bilgisayarlı tomografi (CT) ile görülemeyen ve onkologların
erken tanı koyamadığı hastalarda bile başarılı sonuçlar verdiğini iddia etti. Cnet.com'un aktardığına göre,
Google'dan üretim müdürü Dr.Lily Peng, şirketin yıllık teknoloji konferansında yaptığı konuşmada, özellikle
akciğer kanserinin erken teşhisinde bu yapay zeka erken tanı sisteminin kullanılabileceğini söyledi.
DeepHaber online medyada sağlık sektörü ile ilgili yapay zeka çalışmalarını inceledi
Dijital Medya Takip ve Analiz Merkezi DeepHaber,yapay zekâ ile ilgili sağlık sektörünün online mecralardaki
yansımalarını araştırdı.DeepHaber'in 20 binden fazla online mecrayı tarayarak hazırladığı araştırma sonucuna
göre, 1 Ocak - 30 Nisan 2019 tarihleri arasında toplam 1.711 haberde yer aldığı tespit edildi. Aylara göre
incelendiğinde Ocak ayında 340, Şubat ayında 349, Mart ayında 667 habere konu olan yapay zekâ çalışmaları
Nisan ayında ise 355 habere konu oldu. 1.293 sitede yayınlanan haberler 19 bin 215 saat 25 dakika sitelerin
ana sayfalarında yer alırken, 29 sitede ise 347 saat 28 dakika manşette kaldı.
Sağlık sektöründeki yapay zekâ çalışmalarının yer aldığı 1.711 haberin okunma sayısı ise 90 milyon 328 bin
178 olarak hesaplandı.