Son bir yıl içinde resmi makamların internet siteleri ve uygulamalarını kullanan ve internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 oldu. Bu oran, erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olarak kaydedildi. e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin yaş grubuna göre dağılımında, %92,1 ile 25-34 yaş grubunda en yüksek, %25,6 ile 65-74 yaş grubunda ise en düşük oran gözlendi. e-Devlet hizmetlerinin kullanım amaçları arasında, %68,6 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırada yer aldı. Bunu, %47,9 ile kamu kurumlarından randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve %45,1 ile kamu kuruluşlarına ait internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.

e-Ticaret Artış Gösterdi

2023 yılında %49,5 olan internet üzerinden mal veya hizmet satın alma oranı bu yıl %51,7'ye çıktı. Erkeklerde bu oran %54,1, kadınlarda ise %49,3 olarak gerçekleşti. Bireylerin %38,8'i yılın ilk 3 ayında mal veya hizmet satın aldı veya sipariş verdi. 2024 yılının ilk 3 ayında mal veya hizmet satın alanların %76,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın alırken, bunu %47,5 ile yemek teslimatları, %34 ile gıda ürünleri, %32,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, ve %29,2 ile temizlik ürünleri takip etti. Erkeklerin %70,3'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, %49,2'si yemek teslimatları, %33,5'i gıda ürünleri aldı. Kadınların %83'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, %46,6'sı kozmetik ve sağlık ürünleri, %45,9'u yemek teslimatları yaptı.

Sosyal Medya ve Mesajlaşma Uygulamaları

Bireylerin %86,2'si WhatsApp, %71,3'ü YouTube ve %65,4'ü Instagram kullanıyor. Erkeklerin %89,5'i WhatsApp, %74,7'si YouTube ve %67'si Instagram uygulamalarını kullanırken, kadınların %82,9'u WhatsApp, %68'i YouTube ve %63,9'u Instagram kullanıyor.

Cihaz Kullanımı ve Satın Alma Tercihleri

İnternet kullanıcılarının %47,9'u internet bağlantılı TV, %10,2'si ev aletleri (robot süpürgeler, buzdolapları vb.) ve %9,7'si akıllı saatler, gözlükler gibi cihazları kullanıyor. Son 3 ay içinde internet kullanan bireylerin %89,2'si fiyatın, %71,7'si donanım özelliklerinin ve %67,4'ü marka, tasarım veya boyutun önemli olduğunu belirtti.

Spotify'dan Türkiye'ye Sürpriz Bir Özellik! Spotify'dan Türkiye'ye Sürpriz Bir Özellik!

ETİKETLER: Türkiye İstatistik Kurumu, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, e-Devlet, internet kullanım oranı, e-ticaret, sosyal medya, mesajlaşma uygulamaları, internet bağlantılı cihazlar