iPhone 17 Pro Max tasarım konusunda sürpriz bir yenilik. iPhone 17 Pro Max tasarım konusunda sürpriz bir yenilik.

Son bir yıl içinde resmi makamların internet siteleri ve uygulamalarını kullanan ve internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 oldu. Bu oran, erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olarak kaydedildi. e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin yaş grubuna göre dağılımında, %92,1 ile 25-34 yaş grubunda en yüksek, %25,6 ile 65-74 yaş grubunda ise en düşük oran gözlendi. e-Devlet hizmetlerinin kullanım amaçları arasında, %68,6 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırada yer aldı. Bunu, %47,9 ile kamu kurumlarından randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve %45,1 ile kamu kuruluşlarına ait internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.

e-Ticaret Artış Gösterdi

2023 yılında %49,5 olan internet üzerinden mal veya hizmet satın alma oranı bu yıl %51,7'ye çıktı. Erkeklerde bu oran %54,1, kadınlarda ise %49,3 olarak gerçekleşti. Bireylerin %38,8'i yılın ilk 3 ayında mal veya hizmet satın aldı veya sipariş verdi. 2024 yılının ilk 3 ayında mal veya hizmet satın alanların %76,7'si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın alırken, bunu %47,5 ile yemek teslimatları, %34 ile gıda ürünleri, %32,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, ve %29,2 ile temizlik ürünleri takip etti. Erkeklerin %70,3'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, %49,2'si yemek teslimatları, %33,5'i gıda ürünleri aldı. Kadınların %83'ü giyim, ayakkabı ve aksesuar, %46,6'sı kozmetik ve sağlık ürünleri, %45,9'u yemek teslimatları yaptı.

Sosyal Medya ve Mesajlaşma Uygulamaları

Bireylerin %86,2'si WhatsApp, %71,3'ü YouTube ve %65,4'ü Instagram kullanıyor. Erkeklerin %89,5'i WhatsApp, %74,7'si YouTube ve %67'si Instagram uygulamalarını kullanırken, kadınların %82,9'u WhatsApp, %68'i YouTube ve %63,9'u Instagram kullanıyor.

Cihaz Kullanımı ve Satın Alma Tercihleri

İnternet kullanıcılarının %47,9'u internet bağlantılı TV, %10,2'si ev aletleri (robot süpürgeler, buzdolapları vb.) ve %9,7'si akıllı saatler, gözlükler gibi cihazları kullanıyor. Son 3 ay içinde internet kullanan bireylerin %89,2'si fiyatın, %71,7'si donanım özelliklerinin ve %67,4'ü marka, tasarım veya boyutun önemli olduğunu belirtti.


ETİKETLER: Türkiye İstatistik Kurumu, Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, e-Devlet, internet kullanım oranı, e-ticaret, sosyal medya, mesajlaşma uygulamaları, internet bağlantılı cihazlar