Dijital pazarlama devinin, akıllı cihazların dinleme teknolojisini kullanarak reklam hedeflemeyi geliştirdiği öne sürülüyor.
Kullanıcılar, internet üzerinden herhangi bir arama yapmadıkları halde özel olarak konuştukları bir şeyle ilgili reklamlar gördüklerinde telefonlarının dinlendiğini düşünüyorlar.
Büyük bir reklam firmasının raporları, bu tür şüpheleri doğruluyor gibi görünüyor. 404 Media, Google, Facebook, Microsoft ve Amazon gibi şirketlerle ortaklık kuran dijital pazarlama hizmeti Cox Media Group'a (CMG) ait olduğu iddia edilen raporları gün yüzüne çıkardı.
"REKLAMLARI VERİMLİ HALE GETİRMEK İÇİN DİNLEME YAPILIYOR"
CMG'nin satış konuşması belgesine göre, izleme ve aktif dinleme amacıyla kullanılan teknolojiye "Ses Verisi" deniyor. CMG, işletmelere bu verileri reklamları daha etkili bir şekilde hedeflemek için nasıl kullanabileceklerini açıklayan bir bölümde açıkça "Evet, telefonlarımız bizi dinliyor" iddiasında bulunuyor.
"ZİHİN OKUYUCU OLDUĞUMUZ DÜŞÜNCESİNE YOL AÇIYOR"
CMG'nin ortaya çıkan raporunun bir bölümünde, "Akıllı telefonlar ve tabletler gibi cihazlarda mikrofon verilerine erişim yeteneğinin artması, teknoloji ortağımızın satın alma öncesi görüşmeler sırasında ses verilerini toplamasını ve analiz etmesini sağlıyor. Bu, tüketici davranışlarını daha önce görülmemiş bir şekilde anlamamıza olanak tanıyor ve böylece hedef kitlenize 'Vay canına, bunlar bir zihin okuyucu olmalı' dedirtecek kişiselleştirilmiş reklamlar sunabiliriz," ifadeleri yer alıyor.
Cox Media Group, ayrıca, akıllı cihazlar ve asistanların teknik olarak her zaman dinleme durumunda olduğundan, gözetlemenin tamamen yasal olduğunu öne sürüyor.
404 Media, Google’ın bu raporun yayımlanmasının ardından CMG ile bağlarını kopardığını da belirtiyor.