Google, Bard tarafından hazırlanan sonuçları doğrudan arama sayfasına entegre ediyor. “Üretken Arama Deneyimi” isimli yeni özellik, Google Arama arayüzünde önemli bir değişikliği temsil ediyor. Test aşamasında kullanıcılar -istedikleri takdirde- ilk olarak yapay zekanın vereceği sonuçları görecek. Google, alıştığımız beyaz arama sayfasının hemen üstüne Bard tarafından oluşturulan sonuçları dahil ediyor. Renkli kutular şeklinde sunulacak bu yapay zeka sonuçları, internetten yer alan bilgileri göstererek kullanıcıya yeni nesil bir arama deneyimi vadediyor. I/O 2023 etkinliğinde gösterilen demoda e-ticaretten haber sayfalarına kadar birçok site yapay zekanın sonuçlarına entegre edilecek. Kullanıcılara doğrudan arama sonuçlarını göstermek yerine, ilk olarak farklı platformlardaki bilgiler sunulacak. Google tarafından yayınlanan görsellerde “Bluetooth hoparlör” için bir arama örneği görülüyor. Buna göre şirket ilk olarak “Sponsorlu” alışveriş reklamlarını ve ardından oldukça büyük bir kutu içinde Bard’ın arama sonuçlarını gösteriyor.Bu özellik şu anda test aşamasında erişime açıldı. Ancak küresel olarak kullanıma sunulması halinde, Google arama sonuçlarının bugüne kadarki en önemli dönüşümü yaşanacak gibi duruyor. Üretken yapay zekayı test etmek için Google Arama uygulamasından kaydolabilirsiniz