Fransız medyası, İngiltere merkezli bir ajansın, sosyal medya fenomenlerine Pfizer/BioNTech koronavirüs aşısını kötülemeleri için para teklif ettiğini ileri sürdü.
"
Sosyal medyada binlerce takipçisi bulunan içerik üreticilerine ulaştılar; para karşılığında, Pfizer/BioNTech aşısını kötülemelerini istediler."
Fransa'daki sosyal medya fenomenlerinin bu iddiasını Fransız medyası duyurdu.
İddianın sahiplerinden, Youtube'da 1 milyonun üzerinde takipçisi bulunan
"Dirty Biology" lakaplı
Leo Grasset, Londra merkezli bir ajansın kendisiyle iletişime geçtiğini anlattı.
Pfizer-Biontech aşısının ölümcül riskleri bulunduğunu, hatta 45-60 saniyelik bir video çekerek, "
Pfizer-BioNTech aşısının, AstraZeneca'dan 3 kat ölümcül olduğunu" söylemesini istediklerini öne sürdü.
Kendisine bunun için önemli miktarda para teklif edildiğini belirten
Grasset, şirketin teklifini reddettiğini söyledi.
Fransız bakan: Sorumsuzca bir girişim
Fransa'daki birçok sosyal medya fenomeninden benzer açıklamalar geldi.
Aralarında 10 bin takipçisi bulunan bir doktor da "
aşı karalama kampanyası" videosu çekmesi karşılığında kendisine 2 bin eurodan fazla para teklif edildiğini açıkladı.
Fransa Sağlık Bakanı
Olivier Veran da bazı sosyal medya fenomenlerine bu yönde e-posta gönderildiğini tespit ettiklerini belirterek, "
Bu acıklı, tehlikeli, sorumsuzca bir girişim ve işe yaramayacak" dedi.
Fransız medyası, Londra merkezli şirketin bu teklifi ismi açıklanmayan bir müşterisi adına yaptığını ileri sürdü.