ABD ve İngiltere’de büyük
indirimlerin yapıldığı
Black Friday (Kara Cuma), Türkiye’de fiyasko oldu. Firmalar önce fiyatı artırıp, sonra sözde indirim yaptı...
ABD ve İngiltere'de reel ve büyük indirimlerle tanınan Black Friday; taklit isimlerle Türkiye'de de uygulanmaya çalışıldı ama fiyasko oldu. Kara Cuma,
Efsane Cuma, Şahane Cuma isimleriyle firmalar, yüzde 90'a varan indirimler yapacağını açıkladı. Efsane Cuma'yı, Türkiye'deki e-ticaret siteleri ve bazı markalar önce büyük
haberlerle tanıttı.
Ama ne yazık ki indirimler umulduğu gibi olmadı. Fiyatların önceden şişirilip sonra normal seviyeye çekilerek indirim olarak sunulması, tüketiciyi kızdırdı. Efsane Cuma, birkaç firma hariç, sezon boyu uygulanan indirim taktiklerinden öteye geçemedi. Bazı şirketler de neredeyse her
alışverişte kasada yapılan yüzde 10-20 gibi indirimleri "efsane" olarak duyurdu.