Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu, Dubai çikolatası çılgınlığının durdurulması gerektiğini belirtti. “Bu durum, özellikle çocukları lüks tüketime özendiriyor” dedi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Gıda Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hüdayi Ercoşkun da Dubai çikolatasının çocuklar üzerinde olumsuz etkileri olabileceğine dikkat çekti.

Yeni Nesil Esnaflığa Yönelmiyor! Yeni Nesil Esnaflığa Yönelmiyor!

Antep fıstığı, tel kadayıf ve çikolatadan oluşan Dubai çikolatasına olan talep son dönemde “çılgınlık” seviyesine ulaştı. Sosyal medyada paylaşılan görseller, çocukların bu ürüne ilgisini artırırken, büyük firmalar ve pastaneler arasında rekabet yaşanıyor. Dubai çikolatasının fiyatları, talep artışıyla birlikte yükselirken, bu durum piyasada sahtelerin oluşmasına zemin hazırlıyor. Kalitesiz malzemeler içeren Dubai çikolatası adı altında birçok ürün satışa sunuluyor.

Ağaoğlu, Dubai çikolatasına olan ilginin sosyal medyanın etkisiyle aşırı arttığını vurgulayarak, “Bir zincir markette çikolatanın yok satıldığını duydum. Şu an reyonlara koysalar, bin adet dakikalar içinde tükenir” dedi. Kilosunun 4 bin liraya kadar ulaştığını ve 100 gramının 400 liraya satıldığını belirten Ağaoğlu, “Bu lüks tüketim çılgınlığı çocukları olumsuz etkiliyor. Peki, Dubai çikolatasına ulaşamayan çocuklar ne yapacak?” diye sordu. Ağaoğlu, ailelere bu tüketim çılgınlığından uzak durmaları gerektiğini hatırlattı.

Ayrıca, bazı yerlerde talebin karşılanamadığını ve okullarda bile satıldığı iddialarını dile getiren Ağaoğlu, “Her çocuğun bu pahalı ürünü almaya gücü yetmeyebilir. Bu kadar ilgi gören bir ürünün sahtelerinin piyasada yer alması da endişe verici. Tüketicileri uyarıyoruz: Dubai ismine kanıp kalitesiz ürünleri satın almayın” dedi.

Doç. Dr. Hüdayi Ercoşkun, Türkiye’nin Antep fıstığında dünya çapında iddialı olduğunu vurgularken, “Tel kadayıf ve çikolata üretiminde de kalitemiz yüksek. Ancak ne kakao ne de Antep fıstığı Dubai'de yetişiyor. Türkiye, çikolatanın en çok kabul gören malzemeleri olan süt ve fındık konusunda da güçlü bir konumda. Yine de çocuklar, lüks tüketime özendirilen bu çikolata ile karşı karşıya kalıyor. Bu durum, çikolata üreticileri ve medya için bir sorgulama gerektiriyor. Aşırı tüketimden uzak durmalıyız” şeklinde konuştu.