Döviz Piyasası Yükselişte mi? Döviz Piyasası Yükselişte mi?

ÇİN'İ BİLE GEÇTİK... KİŞİ BAŞI BİN 650 TL HARCANDI

Tüm dünyayı kasıp kavuran Black Friday çılgınlığı Türkiye'de de son yıllarda etkisini göstermeye başladı. "Efsane Cuma" indirim gününde, ülke genelindeki tüketiciler 2 milyar TL'lik alışveriş yaparak bir rekora imza attı. Kişi başı bin 650 TL harcandı. Kişi başı tüketimde Çin'i bile geçip dünya üçüncüsü olduk.

Büyük hareketlilikle başlayan efsane indirim günleri devam ediyor.

CUMA 2,3 MİLYON ADET ÜRÜN SATILDI

Efsane indirim gününde markalar, satışlarını, geçen yılın aynı dönemine göre ikiye katladı. Yüzlerce markaya teknik destek veren Türk teknoloji şirketi Related Digital'in verilerine göre; bu yıl kampanyalarla ilgili 92 milyon e-posta gönderildi. Bu sayı geçtiğimiz yıl 65 milyondu. Bu yıl satın alınan ürün sayısında da yüzde 45'lik artış yaşandı. Geçen yıl 1 milyon 564 bin olan satılan ürün sayısı, bu yıl 2 milyon 265 bine ulaştı. Markaların cirolarını en fazla etkileyen ürünler "giyim ve kozmetik" kategorisinde yer aldı. Onu ev dekorasyon, cep telefonu ve aksesuarları, beyaz eşya ve küçük ev aleti,  bilgisayar ve aksesuarları takip etti. Kullanıcıların büyük çoğunluğu, sipariş için 00.00-01.00 saat aralığını bekledi. En çok sipariş, 22-34 yaş aralığındaki kullanıcılardan geldi. Related Digital CEO'su Sedat Kılıç "Yalnızca ABD'de bu yıl 90 milyar dolara yakın alışveriş bekleniyor. Dünyada ise 200 milyar doları aşan bir hacim öngörülüyor. İnsanların yüzde 58'i, en az 1 ürün satın aldı. Ülkemizde yüzde 58 oran ile kadınlar, 'Efsane Cuma'da daha fazla alışveriş yapıyor" şeklinde konuştu.