Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ‘40 Dakika Ders, 40 Dakika Teneffüs’ Projesi, Antalya’nın Aksu ilçesinde bulunan Cihadiye İlkokulu ve Ortaokulunda uygulanmaya başladı. 40 dakika teneffüste öğrencilerin gelişimine katkı sağlayacak etkinlikler yapılıyor.
Milli Eğitim Bakanlığının (MEB), 2023 Eğitim Vizyonu kapsamında hazırlanan ‘40 Dakika Ders, 40 Dakika Teneffüs’ Projesi, Antalya’da 14 ilk ve ortaokulda pilot olarak uygulanmaya başlandı. 40 dakikalık teneffüslerde resim, badminton, müzik, halkoyunları, kick boks, futbol, judo, işaret dili, satranç, masa tenisi, beştaş, yedi kiremit, bocce gibi faaliyetler düzenleniyor. Teneffüsün ardından derse giren öğrenciler, 40 dakika da ders işlemeye devam ediyor. Teneffüsler 40 dakikaya uzamasından dolayı önceden 08.30-14.30 olan okul saatleri, 08.20-16.00’ya çıktı.
Projenin pilot okullarından birisi olan Aksu ilçesinde Cihadiye İlkokulu ve Ortaokulunda ise öğrencilerin okul ve sosyal hayatında etkili olacak etkinlikler düzenleniyor. Dersten büyük bir heyecanla çıkan çocuklar, hemen bahçeye koşarak etkinliklerin düzenlendiği alana doğru yöneliyor.
"ÖĞRENCİLERİMİZ İLGİ VE YETENEKLERİNE GÖRE ETKİNLİKLERE KATILIYORLAR"
Okul Müdürü Soner Yılmaz, 40 dakika teneffüsün bilinen bir durum olmadığını söyledi. Teneffüs boyunca öğrencilerin öğretmenlerin gözetiminde çeşitli faaliyetler yaptığını ifade eden Yılmaz, "Karate, badminton, görsel sanatlar, müzik, bocce, drama, tiyatro, desen çalışmaları gibi farklı etkinliklerimiz var. Öğrencilerimiz ilgi ve yeteneklerine göre etkinliklere katılıyorlar" dedi.
"Ekosistemin dışına çıkıyoruz"
Etkinliklerin amacına değinen Yılmaz, "Bildiğimiz okul ekosistemin dışına çıkıyoruz. Sadece bilgiye dayalı değil, yaparak ve yaşayarak eğitim sistemini amaçlayan bir proje. Öğrencilerimiz fiziksel ve zihinsel öğrenimlerine katkı sağlıyoruz. Öğrencileri derse boğmuyoruz, farklı yeteneklerini ortaya çıkarıyoruz" şeklinde konuştu.
Projenin 2’nci dönemde faaliyete geçtiğini dile getiren Yılmaz, "Öğrencilerin davranışları konusunda olumlu geri dönüşler elde ettik. Öğrencilerimiz uyumlu şekilde grup çalışmasını öğrendiler. Daha önceden bilmediğimiz ilgi ve yeteneklerini keşfettik. Öğrencilerimizin ve velilerimizin çoğunluğu projeden memnun. Şöyle düşünün, bizim okulumuz kırsal bir bölgede. Öğrencilerimizin çoğunluğu karate, badminton gibi farklı etkinliklere gitme şansları yok. Artık bu çocukların ayaklarına geldi" dedi.